Ein Blumenfeld mit gelben, orangen und pinken Blüten. Blauer Himmel und Sonnenschein im Hintergrund.

kraut&rüben

Eva Puchtinger
Eva Puchtinger
Chefredakteurin kraut&rüben
„Ich empfinde es als sehr sinnstiftend mit Menschen zusammenzuarbeiten, die ähnliche Leidenschaften teilen.“
Britta Gunputh
Britta Gunputh
Project Coordinator Audio / Image / Video kraut&rüben
„At dlv, I'm always learning about new ways of bringing the topic of gardening closer to all target groups.“
Martin Rasper
Martin Rasper
Editorial Director Special Issues
„I enjoy working for kraut&rüben because it's a brand with soul, history and stance.“

About kraut&rüben

For 40 years, kraut&rüben has been sharing well-founded and entertaining organic gardening knowledge with all outdoor people, home growers, balcony gardeners, and flower lovers. In other words, kraut&rüben was already organic long before this approach became a gardening trend. kraut&rüben invites you to experience the garden from its most beautiful, wild side – no longer just through the monthly print magazine, but also through the associated digital edition, the wide-reaching portal www.krautundrueben.de and several social media formats. kraut&rüben is the gardening medium with

  • hands-on practical tips
  • in-depth background information
  • expertise in home-grown produce
  • real-life experience
  • green-coloured passion

kraut&rüben brand elements

Hefttitelbild

Digital platforms

To our digital editions
Abbildung: Ein Tablet mit Inhalten des Newsletters der Marke kraut&rüben zum Thema natürlich Leben.

„Natürlich leben“-Newsletter

Register for our newsletter
Abbildung: Ein Tablet mit Inhalten des Newsletters der Marke kraut&rüben zum Thema Saisonal kochen.

„Saisonal kochen“-Newsletter

Register for our newsletter
Abbildung: Ein Smartphone mit Inhalten des Facebook-Kanals

Facebook

To Facebook
Abbildung: Ein Smartphone mit Inhalten des Instagram-Kanals

Instagram

To Instagram
Abbildung: Ein Smartphone mit Inhalten des YouTube-Kanals

YouTube

To YouTube
Abbildung: Ein Smartphone mit Inhalten des Pinterest-Kanals

Pinterest

To Pinterest

kraut&rüben in numbers

Hefttitelbild
Area of publication:Germany, Austria, Switzerland, Italy
Reach:510.000 Leser (AWA 2025)
Sold circulation:78.399 (IVW 2/2025)
Frequency of publication:monthly
Website:https://www.krautundrueben.de
Monthly visits:490.581 (Google Analytics Q2/2025)
Target groups:Hobby gardeners with a house and garden, balcony gardeners, self-sufficient gardeners, nature lovers, LOHAS
Astrid Fiss
Astrid Fiss
Verkaufsleitung

Standort München
Tel.: +49 89 12705-221
E-Mail: astrid.fiss@dlv.de  

Kontakt zu Astrid Fiss
Kerstin Fischer
Kerstin Fischer
Mediaberaterin

Standort Hannover
Tel.: +49 511 67806-663
E.Mail: kerstin.fischer@dlv.de

Kontakt zu Kerstin Fischer
Susanne Rihacek
Susanne Rihacek
Mediaberaterin

Standort München
Tel.: +49 89 12705-390
susanne.rihacek@dlv.de 

Kontakt zu Susanne Rihacek
Ursula Zacherl
Ursula Zacherl
Mediaberaterin

Standort München
Tel.: +49 89 12705-390
E-Mail: ursula.zacherl@dlv.de 

Kontakt zu Ursula Zacherl

kraut&rüben on social media

Our newsletters

Explore our specialist newsletters covering agriculture, forestry, hunting, technology, beekeeping, and gardening.

dlv SHOP